Meneer W. ver Drongen, heeft een mening. Vol spanning voor de rechter

Ik vind er natuurlijk iets van dat ontiegelijke liederlijke, denk je net je week blad uit te hebben, staat er op de laatste bladzijde weer zo’n puzzel. Daar gaat tijd in zitten want ik ben niet meer de jongste. Van die hersenbrekers om je zo genaamd jong van geest te laten zijn.

Ik krijg deze dingen dan ook niet af. Doodleuk plaatst de redactie ook de antwoorden van de vorige keer. Maar deze had ik nog niet klaar en lag op de stapel nog te doen. Maar tja geen nut nu meer want mijn oog heeft al zijn rust gevonden op de antwoorden. Die kan dus zo op de stapel voor de papierbak. Die van vorige week mocht al aan de weg, dus het was maar een half kastje vol.

Ook deze keer gaat de puzzel over de actualiteit. De titel, vol spanning voor de rechter! Een cryptogram, ik loop liever gewoon door! Losjes geïnspireerd op het nieuws. Zo’n voorbeeld waar ik dan mijn hoofd op breek. “ 21. Hebben de P in bij het turnen” Wie het weet mag het zeggen, ik kijk geen sport. Hoe acuut achterlijk accuraat ben ik dan?

Zou ik mijn abonnement er haast voor opzeggen, maar goed ik heb dit nu al jaren, waarom zou ik veranderen!

Er is ook een prijs te winnen, boekenbonnen van 25 euro, nou om actueel daarop in te gaan, met de aanpassingen op handen met de btw, kan er nog net een tijdschrift af. Wel leuk is dat de briefkaart is gebleven, die kan nog gewoon op de bus. Zo ver komt het bij mij dus nooit. En boeken, tja, tegenwoordig koop ik deze niet meer. Er staan overal van die kasten langs de weg, recycling leesvoer. Tweede hans levert het toch niks meer op.

Laat ik het maar laten, wie verslaat eigenlijk die BBB groene dame met de vriendelijke hoog geblindeerde geblondeerde met gebruiksaanwijzing Volendamse. Zijn dat van die moderne vrouwen, lesbiennes of zoiets? Moet allemaal maar kunnen, nee dat paling sound krijgt bij mij toch een iets wat anders beeld op mijn netvlies laat staan op mijn smaak papillen.

Plaats een reactie