De verborgen waarheid

Voorwoord

De Pen

Eiland in de zon

De pen die ik vast houd is een hele fijne, ze wil dat ik schrijf, daar heeft ze gelijk in, schrijven is mooi en de emotie achter het schrift wordt zichtbaar, alleen onze vingers zijn nu meer van het aanraken en intoetsen dan ooit te voren. Toch kies ik ervoor de zwarte ranke dame ter hand te nemen.

Vrienden zeggen vaak jij moet een boek schrijven, je berichten zijn zo vrolijk en leesbaar. Dit doet mij natuurlijk deugd en het werkt vertrouwend wat anderen mij geven zorgt voor een nog grotere wil om te gaan schrijven.

Wellicht hebben jullie mijn andere blogs gelezen en weet u van mijn dyslectisch vermogen. Voor mij gaat het om mijn beleving van het proces van beter leren schrijven en wie weet zegt er iemand wel…

Dat boek van jou moet er maar eens komen, hoe leuk zou dat zijn! Zo af en toe zal ik passages laten zien, maar heb geduld.

Ik hoop jullie mee te nemen op reis, naar een heel bekende bestemming in Europa, vele gingen mij voor, steeds vanuit hun eigen visie. In de boek reeks:

De verborgen waarheid

Komen veertien personen elkaar steeds, in meer en mindere mate tegen, natuurlijk elk met zijn of haar achtergrond.

Niemand uit mijn leven komt voor in het boek alleen de bestemming delen wij.

Het boek zal ook een genre meekrijgen, zoals het er nu uit gaat zien denk ik meer aan een roman.

Om jullie toch een klein idee mee te geven wie deze personen dan wel zijn,
laat ik jullie alvast kennis maken met…

* Patrick & Monique, een huwelijk uit vele jaren geluk en hebben samen twee kinderen.

* Pedro & Johan, zijn al jaren samen, een echtpaar en leiden een luxe leven.

* Hans & Rogier, vormen een stel of juist toch niet!

* Lisette & Pascale, na de scheiding, de liefde bij elkaar mogen vinden en hebben drie kinderen.


* Tobias & Chris, zijn leven genieters in het echte leven ook getrouwd.

* Chantal & Marco (de tweeling broer van Patrick), Chantal komt uit het Franse nachtleven en hij ach, hij weet het soms gewoon niet.


* Marion, de eeuwige vrijgezel, maar..

* Anne-Marleen, ja het is echt Anne-Marleen, vanuit haar visie is alles te verklaren.

Nu je dit hebt gelezen gebeurd er ondertussen iets in jou hoofd, allerlei connecties en verbindingen ontstaan of je haakt af, wat ook je goed recht is.

Ik groei ook door jullie, ideeën zijn meer dan welkom en vinden zo zich een weg in mijn boek.

Salutationes quia nunc,

De verborgen waarheid

Wat verhuld ligt en soms angstvallig verborgen word gehouden.

Roman 

Walter Hoekstra

5 thoughts on “De verborgen waarheid

Plaats een reactie