Porchetta dealer

Tja, ik en koken. Laten wij zeggen dat de hemel er niet bij kwam kijken, ik en koken. Tenminste mocht er iemand van boven mee willen kijken, te laat! Probeer jij maar eens door de blauwe rook heen te kijken.

Blauwe rook is toch als er een nieuwe Paus is? Oh wacht dat is witte. Anyways, eerst moet je het vlees buiten de koeling zetten, dat vind het kennelijk lekker. Ja, ik eet nog vlees en ja ik weet ook dat het beter is om niet meer te doen. Maar hè, mijn footprint is minder groot, pak weinig het vliegtuig, op mijn balkon staat een prachtige dennenboom. In huis een 30 jaar oude kunst boom en ik heb geen Co2 verbruikende kids op de wereld rond laten lopen.

I’m wel aan het minderen natuurlijk, eerlijk is eerlijk dat Vega vlees is ook best te pruimen. Maar terug naar uw keuken prinsje. Ik dacht kan ik ook wel, mijn man dacht van niet! Man komt man te hulp, oven instellen. Ik ben nu eenmaal niet goed met apparaten!

Mijn recept bleef plakken! Hoe moet deze ‘leek’ het dan doen!

Gescheurd en er mis een stukje.

Op hoog vuur, standje 9 bakken, 5 minuten rondom. Tot zover gaat het goed, vleesje krijgt een mooi korstje. Lekker bakken, maar denk dat het toch ietsje te snel gaat. Erin houden, eruit halen. Paniek. Maaaaan, is het zo goed? Die vond het meer dan goed en zet te blowers standje 10. Nu de thermometer erin en de bak in de oven. 90 minuten of het pikkie moet omhoog springen.

Zie je het groene pikkie, die moet omhoog springen.

Goed, dus daar zit ik dan, in mijn blauwe kamer, op een stoel te wachten op een groen pikkie wat moet opspringen. Want man denkt dat de tijd veel te lang is welke aangeven wordt op de verpakking. Wie ben ik om man tegen te spreken, ik heb leren koken van mijn vader, type andijvie staat uren op, gehaktballen horen die knapperige korst te hebben. Hoezo brood, alweer? Ik zou iemand willen omleggen om nog eens zijn gehaktballen te mogen eten! Dan neem ik de andijvie wel voor lief. En dan mag mijn oudste broer er een komen stelen uit de jus pan, net zoals vroeger als hij even naar thuis kwam.

Het is je misschien wel duidelijk, mijn man koos mij niet voor de liefde die door de maag gaat! Natuurlijk voor de looks, ben nu eenmaal nog steeds armcandy!

Het ruikt wel lekker naar braad in huis, de blauwe rook is weg. Het wordt vast of gort droog vlees of super sappig. Maar morgen doen we een schijt aan vlees dag, Vega. Het zijn de kleine dingen die het ahum doen.

5 thoughts on “Porchetta dealer

  1. Ach ja Pa’s gehaktballen heerlijk en nog lekkerder omdat als ik pleitte was het pas ontdekt werd dat de ballendief weer langs was geweest. Zelfs verstoppen in de kelder of in de schuur de lekkere lucht ervan hielp mij er altijd 1 of 2 gaten in de jus te maken.
    Net wat je zegt kom hij nog maar eens in de keuken er een paar voor ons bakken.
    Stiekum haal ik nog weleens een Temminkje bal niet uit de jus maar uit het frituurvet, mijn weemoed naar de bal van Pa en dit nie door vertellen jochie je weet wel aan wie he.

  2. Het zijn complete avonturen daar bij jullie in de keuken. En als ik de recensie van de ballen lees vermoed ik dat je de kookgenen van je pa niet geërfd heb. Qua gehaktballen dan.

Plaats een reactie