Dagboek van Tante Keetje

Doggy day at the beach

Deel 9

Hallo, ik ontving een verzoekje, dat de lezertjes zolang al niets van mij hadden gehoord. Maar Tante Keet heeft het gewoon drukker dan druk. Mijn vacht is ervan verschoten. Zij van acht maanden, je weet wel, ons Riek, hangt er ook steeds in. Dus vergeef mij als ik er wat shabby uit zie.

Ik ben geloof ik ook wel wat kilo’s kwijt, dat nieuwe voer doet echt wonderen. Ik begon ook wat kwaaltjes te krijgen, van die ongemakken, allergie en mijn oren wilde maar niet zichzelf schoonhouden. Dus ik zit nu aan de meds. Het is ook wel wat voor Snap hoor, elke dag roept tie “oortjes” en dan moet hij der weer met zo’n stokje en doekje in. Natuurlijk krijg ik een beloning erna een heuse lik pindakaas, vind ik zo lekker! Maar er zit steeds een bijsmaakje aan, van die witte stukjes. Maar goed een keer nee zeggen tegen Snap, die toch wat spaarzaam lekkers deelt, houd in dan ik nog minder kan verwachten. Hij is ook verantwoordelijk voor mijn welzijn, sleept mij steeds naar de dokter. Snap, die schokt wat af met mij hoor.

Maar goed het is een bovenste best ventje, mijn human dog dad Snap. Hij is tegenwoordig er altijd, houd zich goed aan de regels. 7 uur krijgen wij te eten, 5 uur de avond hap. Rondjes voor plas en poep. Ruimt hij ook nog op. Oh ja…

De Rika, Jezus wat kan die schijten. Ze deed het twee keer binnen, daar waren ze niet blij mee. Ze houd haar plas ook steeds beter op, ze mag dan ook 6 keer der uit. Snap moddert wel door, maar hij wordt wat trager. De rondjes worden klein, vaak naar het veldje, dat hebben ze helemaal omheind, daar mogen we los. Nou, moet je net Riek hebben, we rennen samen over het terrein, stokken van elkaar afpakken en het op een lopen zetten. Ze doet haar naam ook wel eer aan, ze is beetje waaks. Van die hele diepe blaffen. Dan denk ik wel meid… Gooi je raven zwarte haar eens los. Als je panty zou dragen, schiet niet zo uit je panty! Ze leert elke dag, ze doet zich dom voor en kijkt steeds naar mij. Ik mag het allemaal voordoen. Ik snuf, zij snuift, ik drinken, zij drinkt, nou ja de hele keuken onder, wat ze kan nog lastig maat houden. Ze heeft een vrije opvoeding, niks hoeft. Als je haar vergelijkt met mij op die leeftijd, man dan kan ze echt maar weinig. Ik was al cum lauds geslaagd. Maar das de jeugd van tegenwoordig, willen alles nu maar ervoor werken ho maar.

Maar eerlijk is eerlijk het is heerlijk om een vriendin in huis te hebben. Ik laat haar in de waan dat ik er nog steeds niet mee eens ben dat ze bij ons is komen wonen. Ze moet natuurlijk ook niet denken dat ze te veel bij mijn Snoep gaat zitten slijmen. Dan laat ik het niet over mijn kant gaan, maar ik ben ook wel beetje zoals Snap, doen wat er gezegd wordt of anders!

Samen alleen thuis gaat best goed, behalve als mevrouwtje Rika het op haar heupen krijgt en de zoemmies op zet, rennen als een gekke deur door het huis… daar gaat de plant om. Oh ja, ga er ook nog lekker mee scheuren en op liggen kauwen. Daar krijg ik natuurlijk de schuld van, als oudste! Dat viel gelukkig mee, maar goed, van de week, je kent Snap zegt effies een boodschapje doen. Ik keek nog naar hem, zou je het wel doen… zie je niet dat ze puber plannen heeft? Daar vloog een kussen, met van die leuke draadjes, plukken, moet zeggen Riek kom het beter dan ik. Het zag er wel tof uit. Snap was gelukkig maar kort weg anders was ze zeker aan kussen twee begonnen.

We hebben heel wat te stellen met de meid. Ze is gek op spelen met alle toys, Snap zit ze regelmatig weer aan elkaar te maken, onze eigen poppetjes dokter.

Haar opleiding is bijna ten einde, ze moet voor dat wij weer in dat hondenhok op wielen gaan en die lange reis maken nog wel weten wat zout water is. Dat wordt lachen, ik kan zelf niet wachten om weer in spanje een heerlijke duik in zee te maken.

Gister was Snap druk een tas aan het inpakken, snoepjes, waterfles, ballen, apport staaf, handdoek, appels. Snoep werd uit zijn mand gehaald, kom kom wij gaan in de ochtend naar het strand nog voor alle drukte uit. Snoep knipperde met zijn pretoogjes, het was al even geleden dat Snap kracht voldoende had om iets leuks te gaan doen. Weet je het zeker? Snap knikte van ja, das zijn manier van kwispelen. Goed dan. Samen op weg.

Oh, verdikkeme, dat heb je als je zolang al niets in de dagboek schrijft, zoveel te vertellen. We hebben een nieuw hondenhok op wielen. Hoog instappen, dus ik moet geholpen worden. Maar een zee van ruimte, daar was ik bang voor, dat ik met Riek samen in de kleine ruimte moest. Wij passen er goed in en zitten hoog. Altijd grappig om dan die andere mensen in de ogen te kijken. Tong uitsteken… wat ja hallo ik ben ook net 3 hè, beetje lol trappen.

Wij gaan naar Zandvoort al aan de zee, ik ruik de zee, yes Yes! Wat wat het wordt Rika een beetje te veel en zet het op een blaffen als een fietser te dicht op ons rijdende hok komt. Maar Snap blaft dat ze moet op houden. Die arme meid. Wat wat, wat gaan we doen Tante Katie, ik vind het spannend! Meid komt helemaal goed, ze hebben er strand, schelpen, veel andere hondjes en de zee! “Zee” en houd haar kopje scheef. Een tip je moet het niet drinken zo zout als brem.

Maar daar gingen ze, wat een blij ei die meid, ze is al een echte waterrat. Natuurlijk slikt ze het water, bijt in alles wat ze tegenkomt en dan samen lekker ravotten. Ze vond het net zoals ik fantastisch. Water zand en spelen. Dat gaat leuk worden straks in Spanje.

Snap en Snoep, die redden het ook. Daar ben ik blij om, een verzetje voor ons allemaal. Na een uurtje was het wel klaar en gingen wij nog even op terras. Werden helemaal afgedroogd en kregen een appel.

Goed euh dagboek, ik moet weer door. We houden contact, maar ben wel nog druk hoor…

Liefs Keet.

2 thoughts on “Dagboek van Tante Keetje

  1. Ha die Katie je ziet toch wel af met die Riek in huize Snap en Snoep. Denk maar zo puberen gaat vanzelf over. Schouderklopje voor je dagboek story en foto’s ik ben weer helemaal bij.
    Laterrrrr

Plaats een reactie