Familie deken

Zo klein als je bent, je ervaart het al!

Het is er speciaal voor jou,

aandacht in overvloed als ware het een warme deken.

Er zijn momenten dat dit je goed doet,

het lot speelt ermee, daagt je uit het zonder te doen, laten je denken ik ga zonder verder.

Er komen testen op je pad, sommige zwaar als molenstenen.

Hoe je ook juist kiest en gaat,

of  gewoon dat je stil staat, alles gaat door.

Opnieuw mag je het ervaren en staat altijd klaar.

Heel even ervaar je weer zoals het was de eerste keer.

De warmte die er altijd was,

ook al koos je ervoor de deken niet te dragen.

—————————————————

Vandaag voor mijn Va, hij zou 97 zijn geworden. Al 21 jaar van mijn leven is hij er niet meer als persoon bij. Zijn ogen, vol lichtjes, ik weet ze nog. Zo houd ik hem dichtbij mij, voor altijd. Familie die heb je, zijn in zijn zijn, maakt mij tot mijn mijn.

2 thoughts on “Familie deken

  1. Mijn vader al 40 jaar niet meer onder ons, maar nog steeds bij ons. Soms droom ik van hem, het zijn altijd plezante dromen waar ik opgewekt uit ontwaakt. Bijzonder vind ik dat

Plaats een reactie